第二屆香港電影柑桔獎2014

Standard

歡迎大家收睇「第二屆香港電影柑桔獎」!
今年遴選過程略作精簡,直接由遴選小組討論及選出各獎項得主!至於評審準則不變,貫徹始終一人意志,但小組成員都是專業的。遴選小組成員有:orangekim、橙星kim、校對長kim、金田柑柑、福爾摩kim,同埋小編蜜柑。小編保證,「香港電影柑桔獎」絕對是小圈子運作,無花無假無語言偽術!


最佳服裝造型設計、最佳美術指導:《香港仔》
仲記唔記得套戲上之前,每個演員都有的角色poster?仲有紙紮屋紙紮車、灣仔模型、沖咗上岸隻鯨魚,成套戲的美術都有種「魔幻寫實」--真係小說風格果種魔幻寫實呀,淨係呢幾下夠贏啦。霓虹燈的絢麗、紙紮的草根,邊個話佢唔係本土電影?


最佳攝影:《魔警》

太公分豬肉,搣開個橙都有幾kai肉。柑桔獎最佳攝影比《魔警》,純粹因為戲入面有一set鏡頭:個cam set死係吳彥祖大頭前面,佢就靈魂出竅咁行;個畫面係定嘅吳彥祖大頭,但後面四周啲嘢就不斷郁。當時覺得呢個拍法幾特別,港產片少見。不過,自拍神器普及之後,家下係人都拍得到呢個效果了~


最差動作設計:《竊聽風雲3》

唔好睇錯,係最「差」。無最佳,但要點名比最差。《竊聽風雲3》最後廢車場個一幕,想點?一班睇戲吹水朋友稱之為「踫踫車」!我撞你,你條女嚟撞我,我個frd又嚟撞你……抄埋一碟,完。劇本發得太大,明白埋尾要高潮畫面收結,但方中信殺咗人淆底獸咁著草,搞乜鬼返嚟「everything’s under control」一齊踫踫車?為咗個動作設計而同劇本、人物發展矛盾,錯晒。

【廣告時間】最佳新演員
我同你賭!一定係王菀之!黐線,5個提名佢有3個:《Delete愛人》、《分手100次》、《金雞SSS》!講緊香港電影金像獎呀!柑桔獎呢就從缺,揀唔到咪無囉。


最佳女配角:從缺

金像獎惠英紅《紅van》有提名,吳嘉麗《香港仔》無,又有無搞錯。惠英紅係《紅van》入面只係tvb咁既演繹咋。或者因為個角色係一舊煩膠,無乜發揮,仲衰過舊年佢攞女配的《殭屍》。返去睇下《神經俠侶》,果個先係「最佳惠英紅」。吳嘉麗係《香港仔》的演釋係好有說服力的,不過風塵女子係佢拿手角色,所以我覺得只值提名喇。


最佳女主角:從缺

又從缺?係呀。上半年睇完《香港仔》,覺得楊千嬅終於演得唔錯、自然,睇得好舒服得嚟,而唔係只不過演自己。當中對阿媽阿爸的牽絆,或要人開始大,長輩一個個咁走,先會明白個種「再無機會對佢好」的無奈。我一度覺得,楊千嬅會唔會又攞影后呢?!不過又咁講,楊千嬅始終未到收放自如;只係在於佢自己,《香港仔》係好大的進步。(今年的《五個小孩的校長》都不錯,不過我覺得佢係《香港仔》的演出稍勝。因為《香港仔》係淡淡的流露,難度高啲啲。)


最佳男配角:吳孟達《香港仔》

曾江《竊聽風雲3》、吳孟達《香港仔》,兩個父親,好難揀。前者外放,後者內斂;曾江係霸道惡父,但心底都係錫個女的,人在其位,太多原則,係祠堂鬧女一幕的愛怒交纏,好精彩。吳孟達果種無咩講嘢,好多感情都放晒係心入面,佢有佢自己生活,收收埋埋,張力自然無前者咁強。不過,我一向認為「收」難演過「放」,就係達叔無當面同楊千嬅講過一句「我為你好」、「我好錫你」都感動到人,呢一下,達叔贏咗。


最佳男主角:從缺

揀唔到之下,我仲特登拿拿臨去睇《暴瘋語》,睇下劉青雲演成點。其實《暴瘋語》主角係黃曉明(而佢既演技係差到我連望住佢個樣都覺得難受),劉青雲一向都係咁好,《暴瘋語》入面交出一貫上乘演出,無話好突破/特別。《暴瘋語》都無,更何況《竊聽風雲3》呢?我嫌劉青雲個角色的小動作就夠蝦蝦霸霸,但心底太善良,喺惡的時候根本唔夠惡。吳彥祖?《魔警》佢係好大進步,但同楊千嬅的情況好似,未到影帝級,未夠說服力。


最佳導演、最佳編劇:彭浩翔《香港仔》
最佳電影:《香港仔》

不停從缺……都仲揀到Best Picture既。《香港仔》絕對唔係彭浩翔的最好,但已經係2014我的最好。(好多時呢啲獎既嘢,睇對手架咋。)拍群戲,好講導演控唔控制到。一家人各有支節,該散時說各自故事,該合的時候要有主線將所有角色拉返埋一齊。主次分明,條條線好睇,係導演的工夫。當然,咁彭浩翔自己係編劇,佢一向好清楚自己要講一個咩故事、要拍咩同點樣拍。


特別獎項--金柑桔大獎:《無涯:杜琪峯的電影世界》
港產片經歷完2013年《激戰》、《殭屍》、《狂舞派》的高潮之後,2014年又落返低潮。寄予厚望的《竊聽風雲3》、《魔警》、《紅van》全部唔掂,你睇上面勁多從缺就知。反而到12月底,睇咗呢套杜琪峯記錄片《無涯:杜琪峯的電影世界》,必須比個特別獎佢,唔係比杜琪峯呀!呢套係記錄片!係香港演藝學院碩士生林澤秋的畢業作品。套戲當然係以杜琪峯拍戲的段落為主,但側面帶出香港電影近十幾廿年的起跌,港產片同社會的扣連,我直頭覺得《無涯》為港產片寫咗一個重要注腳。我因呢套寫咗一篇長文:【無涯:杜琪峯的電影世界--港產片係香港的明信片】,有興趣可以睇睇。

※ ※ ※

又係個句:點解《雛妓》、《黃金時代》、《黃飛鴻之英雄有夢》完全唔見影?話明一人意志,我都無睇,咪唔入圍囉~仲有《那夜凌晨,我坐上了旺角開往大埔的紅VAN》一個獎都無!因為真係好差,開咗個頭,乜都無嘗試過解或鋪排去下集就完,好不負責任。唔係不停講金句、淨係呼應社會就叫好睇,電影始終係電影,故事、主題,都係好緊要的。

下年再見!

重溫:第一屆香港電影柑桔獎2013

(以上所有圖片來自互聯網)

Leave a comment