逆時空狙擊:歷史既是過去,也是未來

Standard

*港版海報好核突。圖為原版海報,但又真係同Looper勁似。圖片來自互聯網。

《逆時空狙擊》!
呢個名真係好娘!「逆時空」都啱嘅,但「狙」乜Q「擊」?媽呀,好TVB呀!我睇完套戲先留意到英文名係Predestination--「Pre.destination」,「預前.目的地」,戲入面不停咁提「destination」;又或者一講「Predestination Paradox命定悖論」,就完全明白了(兼劇透了:0))!

出到「命定悖論」,可想而知,《逆時空狙擊》係玩「時空梗」的戲,而且我都好相信要係對time travel有一定認識,起碼知道咩係命定悖論,先會體會到套戲最癲最好睇之處。

如果對time travel無咩認識,可能會覺得故事的時空好亂,但放低晒理論的包袱,欣賞角色設計之妙、女主角演技出色,亦覺不錯。尤其後半入局開始不停穿越,推進快到透唔到氣咁緊湊。(但唔好期待有好多打戲、特技、爆炸呯呯呯喇!幾乎全文戲黎架!)

※ ※ ※
劇透開始~~~
打算睇戲的千其唔好睇劇透,一係跳去文末,一係睇完套戲再返嚟。
※ ※ ※

個故事最癲的,當然係從頭到尾都係.同.一.個.人。主角毀容,變成另一個樣,先可以由兩個人去演同一個角色。再加上「炸彈犯」,男主Ethan Hawke、女主(未變性的Jane)、女主(已變性的John)、炸彈犯、唔爭在加埋Jane個女,五個人五個角色,fake晒觀眾。

1)一開始,男主角按任務去到1970年,扮成酒保。有個小帥哥入黎,酒保同佢吹水,吹吹下,小帥哥講佢自己的故事,爆出一句:「When I was a little GIRL…」當下我都嚇一嚇。小帥哥真係幾帥下,我心諗,咁似Dane DeHaan(新綠魔仔),我仲理所當然地以為係仔來的。到佢爆出呢句,突然又發現「咦,真係女演員黎喎。」

2)Ethan Hawke喺公園帶已變性的John去1985年總部前,Ethan Hawke講咗句:「我都好愛佢(1X歲未變性的Jane)。你好快會知道我係邊個。」其實呢度已經估到同佢地係同一個人。但導演無用好娘屎的playback加旁白講講講返你知佢點樣串連返係同一個人,而只係用畫面,一段段咁比你睇,完場我呆咗。我知道佢地係一個人,但條線具體細節係點穿連呢?我突然變左吳若希:佢點做到架?佢點做到架?……

3)搞咁耐先出post,因為諗左好耐。我唔詳解了,解說圖按此。由Jane變John唔難明,John變Ethan Hawke諗返佢毀容亦明晒;到Ethan Hawke殺炸彈犯,佢不段斷話「我唔會變成你」,但電影最後一個shot,佢話「I miss u dreadfully.」。【因為想見你,所以我要成為炸彈犯等你來殺我。】當我諗到呢度,「叮」一聲,穿返好成個故事--好心寒,又悲哀。

因為Predestination Paradox命定悖論,歷史係唔會因為有時空旅行而可以改變到。簡單講,我時空穿梭回到過去諗住阻止一場火災,點知就係因為我返咗過去,唔覺意打爛盞火水燈,單火災先會出現。呢個Loop係整定,絕對整定,無可能打破的。

套戲主角一生,就係一個完美的Loop。佢出生因為自己,佢成為特工又因為自己,佢變成炸彈犯又係因為自己--當你做所有野就係為咗要成就「既定」的悲劇,唔悲哀咩?

※ ※ ※
劇透完
※ ※ ※

《西遊記大結局之仙履奇緣》講的很似,至尊寶穿越時空奔走500年,只係為咗成為馬騮精,既唔係為搵返白晶晶,都唔係為咗紫霞仙子呀。

命定悖論下唔存在平行時空,雖然我地唔係主角咁一個Loop,係自己的主觀角度睇,都係線性向前,好似播放一套電影咁,由00:00開始,00:01、00:02咁向前,進行時我哋唔知下一秒會發生咩事,不過編劇已經寫好晒劇本,導演已經拍好晒。我哋睇未來的所謂的「向前」,只係為完成「冥冥之中」已定的「歷史」。歷史既是過去,也是未來。好灰。

有人話,《逆時空狙擊》再發展咗《Looper》個concept,我唔同意。《逆時空狙擊》係命定悖論,歷史不可改變;但《Looper》到最後係改變咗歷史,突破到個圈圈,留咗一線希望。《逆時空狙擊》係宿命,故事想講,悲劇係注定的。

不過同《Looper》比,《Looper》整體氣氛、鏡頭、動作、場面贏晒,仲有男神布斯韋利士,無得輸架《Looper》。

《逆時空狙擊》最癲最好睇的,係喺「整定」的圈圈入面,佢好精彩咁表演咗一次扭橋,絕對令人目瞪口呆。

(關於命定悖論係戲內的細緻應用,太geek太趕客了。而家已經咁長氣,我本來想講有無bug呢個問題就只好算了。)

Leave a comment