Appleseed Alpha:CG Animation只求像真係死路一條

Standard

*我係癡漢,死盯住Deunan對波(左)。喂,唔得喎,硬成咁既? (圖片來自互聯網)

《Appleseed Alpha》

利申:荒牧伸志黎講,我無睇Appleseed,反而有睇《吹波糖危機》(荒牧伸志負責機體設計),同埋前排先出的《Evangelion: Another Impact》。

從不懷疑荒牧伸志的機械處理,今次睇Appleseed Alpha都係一心想睇下日本CG去到一個咩程度。(因為網上已有好多對故事的劣評~_~而個故仔真係好悶。你估到晒劇情發展的前傳咁。)

CG黎講,場景已經做到真既一樣。基本上我地而家睇真人科幻電影,好多場景都係後期CG。例如《悍戰太平洋》成個香港景都係畫出黎;不過Christopher Nolan講到明《Interstellar》基本上係無用過CG。

講遠左,返黎。Appleseed Alpha入面的場景做得好真。但因為已經有好多電影做緊,我一啲都唔驚訝,呢個只係基本要求。(但同場我隔離位的小毒毒好似發現新大陸咁不停自言自語:「嘩!」「真既一樣!」「好勁!」)

反而一直以來CG動畫做得唔好的係人物,表情、動作,呢個先係今次睇的重點。

Appleseed Alpha的人物表情、神態係有進步,尤其係生化人「雙角」,由於佢個樣唔係人咁肉色,性格又浮誇,容易啲表現。真人的面相都有進步,我觀影時係覺得女主角Deunan的表情幾唔錯,但事後諗深入啲,其實Metal Gear Solid的宣傳相,蛇叔已經真人一樣,佢塊面的texture表現到男人粗糙的鬚根同皮膚,lighting自然更突顯到texture的細緻。如果Metal Gear Solid的Still已經做到,咁睇,Appleseed Alpha係Animated,兩者相比大概只係同等水平,其實未算突破。

而我唔滿意Appleseed Alpha的,係人或物飛開、被擊飛,應該係墜住咁飛出去,呢種下墜力始終表現得唔好。仍然係硬生生好「虛」咁「移」過去。即係Deunan跑黎跑去,佢心口應該要「拋下拋下」咁先好睇嘛!唔係囉!戲入面硬掘掘兩團肉,咁你個人設開咁大個窿擠對波出黎為乜?嘥晒呀!

※ ※ ※

【講多兩句:CG Animation只求像真係死路一條】

睇動畫咁多年,睇住CG技術一日千里,我一直思考:究竟動畫的終極追求係唔係「像真」?

坦白講,我唔同意。追求「像真」,係一個過程,唔可以係終極。一路以來,發展CG Animation的歷程上,係朝住像真的方向。應用到喺game play、真人電影上,CG係幫到好多。但回到動畫本位,你要像真,咁點解唔拍真人電影?我反對盲目咁要求動畫追求「似真實」、「同真既一樣」,咁係忘記左動畫本身係咩,佢特質係咩。

動畫吸引我之處,在於佢能夠天馬行空,畫面上超乎常規、克服物理限制。你中意扭到點就點,換句話說,呢一種係「仿真」,佢只係一部分模擬真實,更多更多係想像、幻化,甚至係轉化(例如stop-motion用不同材料去扮返佢想表現既野)。果種「不像真」或「仿真」的趣味,始終係動畫「本色」,先至係動畫之所以有別於真人,佢最獨特之處。(所以我其實一向唔太中意睇CG animation,我中意手繪、Stop-motion。)

既然真人、動畫兩者係完全唔同類型、追求的質感係咁唔同,咁點解我要拍動畫去追求真人電影既野?咁唔單只係捨易行難,直頭係錯配。

係,兩者可以互滲,真真假假、虛實相承咁先好睇。如上例《悍戰太平洋》賣的,就係將機械人動畫的精神抽出來拍成真人電影,像真係佢的追求,CG只係輔助。

而落返去Appleseed呢一種CG Animation,係像真之外,係唔係應該要有更高層次的追求呢?係。不過就Appleseed Alpha黎講,睇唔到。佢而家只係像真條路上努力緊,條路行到一半咋。

單純只係追求像真,咁CG Animation好難去到更高的藝術層次,只能係作為一種技術地為真人電影或者game play貼金抬轎。咁CG Animation點突破?我暫時未有明確答案,大概可能係機械或者場景上的「像真」,而人物、動作上有「不像真」的幻想元素。尤其係機械設計上,可能係cyber punk果種機械同人的完美結合(Ghost in the Shell?),又或者類似庵野版Cutie Honey的特攝式超誇張動作。希望發展落去,業界會摸出明確的路向。

Trailer: https://youtu.be/VrgT8u5F4-4
‪#‎蘋果核戰Alpha‬ ‪#‎AppleseedAlpha‬

Leave a comment